Feeds:
Wpisy
Komentarze

Amen
08.04.2005
14:28:07
Do tej listy można by dołożyć królową Jadwigę (to dziwne, że jej nikt nie wymienił), Pawła Włodkowica, Stanisława Konarskiego, Hugo Kołłątaja, Stanisława Małachowskiego, Jana Zborowskiego, Jana Firleja, Mikołaja Sienickiego (tych trzech ex aequo w pierwszej 10), Przemysła II (druga 10), Ignacego Prądzyńskiego (druga 10), Aleksandra Wielopolskiego, Stanisława Wyspiańskiego.

Naprawdę trzeba by się dużo rozpisywać bo jest jeszcze wiele nazwisk, a te były po prostu kluczowe dla najważniejszych momentów Polski.

Amen

santi
08.04.2005
14:29:30
No właśnie ludzi z taką wiedzą szukam :)

Amen
08.04.2005
14:34:35
A, można jeszcze gen. Tadeusza Rozwadowskiego dołączyć.

@HEBIUS

sojuz
08.04.2005
14:34:48
patriotyzm to kolejny stopień więzi, wspólnoty; więź / wspólnota ma realne zakorzenienie w psychice człowieka i zaprzeczanie temu jest sygnałem utopijnego dążenia do dopasowania człowieka do wymyślonej ideologii; dla człowieka ma ogromne znaczenie zakorzenienie w rodzinie, lokalnej wspólnocie, narodzie czy ogólnie poczucie wspólnoty z wszystkimi ludźmi (np. katolicyzm etymologicznie to powszechność, wspólnota ludzka); oczywiście źle się dzieje kiedy jedna poczucie jednej wspólnoty wypacza poczucie innych wspólnot (np. patriotyzm wypaczony do nacjonalizmu)

sojuz
08.04.2005
14:39:52
nadreprezentatywność mężczyzn na wszystkich tych listach potwierdza smutny fakt istnienia kultury patriarchatu; wielkie TAK dla królowej Jadwigi

bry….

Paweusz
08.04.2005
14:40:49
… zajrzałem….. poczytałem…..

Amen
08.04.2005
14:48:31
No niestety… mała ilość kobiet jest świadectwem modelu społeczeństwa w jakim długo tkwiliśmy i nawet przy najszczerszych chęciach niewiele się znajdzie słynnych Polek.

Wielu Polek trzeba by poszukać za granicą, gdzie często popychały królów i sułtanów do różnych działań, przykładem może być też Roksolana (Aleksandra Lisowska(ja))

DEBATA W LE MADAME

santi
08.04.2005
14:55:28
Oto lista ludzi którzy wezmą udział w debacie Papieskiej w LE MADAME (jutro)

– Sławek Sierkowski
– Bartek Chaciński
– Agnieszka Grzybek
– Tomasz Lipiński
– Anna Baumgard
– Kinga Dunin
– Maciek Chmiel
– Paweł Dunin Wąsowicz

+ przedstawiciele kościoła

Amen

santi
08.04.2005
14:57:49
Przykładem może być Henryk Walezy (nasz pierwszy król elekcyjny) który zwiał do Francji i tam został królem. I to właśnie we Francji RWAŁ CHŁOPCÓW.

Nawet Dumas o nim napisał dwie powieści. (gdzieś mam zapisane tytuły)

Amen
08.04.2005
15:10:12
No tak, ale Henryk Valois był niezaprzeczalnie Francuzem :) (w Polsce też pewnie chciał rwać, ale chłopcy się z tym kryli i pewnie dlatego zwiał, bo nie było kogo puknąć ;])

Z innych ciekawych nie-polskich postaci gejowskich związanych z Polską był Albrecht Hohenzollern, którego ciągnęło do facetów, dlatego Zygmuntowi Staremu (jego wujkowi czy jakoś tak) udało się przekonać szlachtę polską, żeby w traktacie krakowskim stało, że Prusy będą częścią Polski po wymarciu Hohenzollernów z tej linii. Albrecht jak widać się postarał i puknął jakąś babeczkę, co jak wiemy Polsce na dobre nie wyszło…

–>

palnik_off_line
08.04.2005
15:12:20
Santi napisał wczoraj: Jadę Marszałkowska jest ogromny korek. O tej porze ! Niech zgadnę przez kogo to…

Moja odpowiedz: miedzy innymi przeze mnie, zadowolony?

OOoooo

santi
08.04.2005
15:13:36
Tego o Hohenzolernie nie wiedziałem.

Ale mylisz się, że geje w XVI wieku w Polsce się kryli.
Przeczytaj sobie „Najkrótszą Historię Polski” Bratkowskiego (PWN, str. 92)

Pisze On tam wyraźnie, że zepsuta szlachta przebierała się w stroje kobiece i mężczyźni grzeszyli parami. Biegali też po krakowskim rynku :)

POLECAM

3 fajne rzeczy ostatnich dni!

santi
08.04.2005
15:23:33
W ciągu ostatnich dni spotkały mnie (mimo żałoby narodowej) trzy fajne rzeczy:

1. Mam nowy samochód (Renault Clio :)

2. Nawet koncern NOKIA docenia moją kreatywność (dowód: http://moblog.pl/pomoc_twojaopinia.htm)

3. Mam dziś wolny dzień w pracy

4. (dopiero będzie) dzisiaj o 20:15 na POLSACIE będzie film Luca Bessona „Joanna D’Arc”.

Bry!

PITER
08.04.2005
15:28:23
@Walpi czy Ty zmieniłeś nicka, czy ktoś się podszywa pod Ciebie? :o

palnik

PITER
08.04.2005
15:29:48
No i przeze mnie i przez DEXIego.

Owczym pędem

Hebius
08.04.2005
16:06:10
To i ja dorzucę swoją listę przy tej ogólnej listomanii:

1. Mikołaj Kopernik
2. Jan Heweliusz
3. Fryderyk Chopin
4. Janusz Korczak
5. Ludwik Zamenhoff
6. Leopold Hirszfeld
7. Isaac Beshevis Singer
8. Maria Skłodowska-Curie
9. Bronisław Malinowski (ten antropolog, nie sportowiec)
10. David Ben-Gurion

Amen
08.04.2005
16:10:59
O matko! jak ja mogłem o Malinowskim zapomnieć! :o

Można jeszcze dołożyć Arciszewskiego tak mi się przypomniał przy okazji tego Heweliusza.

Listomania

abramasia
08.04.2005
16:26:01
Śmiem twierdzić, że to bez sensu! Gombrowicz już 50 lat temu mówił, że Polacy lubią sobie poprawiać samopoczucie, chwaląc się jakich to wielkich ludzi wydała nasza ziemia. Jak widać, do tej pory nic się w tym punkcie nie zmieniło. Zamiast sami w sobie poszukać swojej indywidualnej wielkości i potęgi, przytaczacie tutaj swoje top-teny :P :P :P

Sojuz & patriotyzm

Hebius
08.04.2005
16:37:40
Pisałem o swoich odczuciach niczemu nie zaprzeczając (istnieniu p. zwłaszcza). Przecież sam poczuwam się do wspólnoty, więzi lokalnej, patriotyzmu na poziomie niemieckiego Heimat :)

:)

Hebius
08.04.2005
16:40:51
Przez chwilę chciałem wrzucić na swoją listę nawet Gabriela Fahrenheita ale niestety chyba poza miejscem urodzenia (Gdańsk) więcej związków z Polską nie miał 8-)

Amen
08.04.2005
16:45:40
Gombrowicz zapomniał w takim razie, że to ludzka przypadłość :) (u konfucjanistów posunięta do przekonania, że wartość człowieka wynika z wartości jego ojców- sensu stricte, bo matki w grę nie wchodziły) Żeby wspomnieć o bliższym gruncie – Francuzi ostatnio sobie zorganizowali jakiś ogólnonarodowy ranking w telewizji…

Nigdy nie wierzyłem w takie rankingi, które by ustalały kolejność, ale pamiętać o swojej historii warto, bo kto nie wie skąd przyszedł nie wie też dokąd idzie.

Santi
08.04.2005
17:51:26
(Dodano z poziomu WAP) Amen. Dobrze piszesz. Ludzie powinni wiedzieć skąd się wywodzą i dokąd idą, bo potem są takie akcje, gdzie ciotki przez cale lata atakują kościół i papieża, a potem się ośmieszają nagłym nawróceniem. To objaw braku korzeni i utwierdzenia.

abramasia
08.04.2005
18:04:00
Ja nie jestem tak do końca Polką, bardziej czuję się Słowianką. Historia mnie interesuje, ale nie identyfikuję się zbytnio z królami i naukowcami, a raczej z artystami. „Ars longa, vita brevis”

nie chce ale muszę

wladimirowicz
08.04.2005
18:15:08
to powiedzieć:

moja suka siostra mnie obudziła była :evil: :evil: :evil:

Z Radia BIS

santi
08.04.2005
18:33:58
Puszczam Wam to co mi przesłała kobieta z Radia BIS:

—————————–

NOWE ZJEDNOCZENIE
Odpowiedzialni za Wolność

Rozmowa Radia BIS w klubie Le Madame w sobotę 09.04 od godziny 19.00

Zmarł Jan Paweł II. Wszyscy mówią, że coś się zmieniło. Czy to, w czym uczestniczymy, to NOWE ZJEDNOCZENIE? Jak długo ta zmiana i poczucie solidarności ma szansę przetrwać? Chcemy, żeby wszystkie środowiska mogły zabrać głos. Odpowiedzialni za wolność. Za to, jak będzie wyglądał świat za tydzień, miesiąc, odpowiedzialni jesteśmy wszyscy. A wolność to także prawo każdego do wypowiadania swojego zdania. Do rozmowy o tym, jak utrzymać zapał i solidarność na co dzień, zaprosiliśmy przedstawicieli różnych środowisk, ludzi związanych i nie związanych z kościołem. Czekamy na Was. W klubie Le Madame w Warszawie i na naszej antenie (informacje o częstotliwościach na http://www.polskieradio.pl/bis)

Amen
08.04.2005
18:43:33
Ja myślę, że geje przede wszystkim powinni wiedzieć kim byli Włodkowic, Firlej, Zborowski i Sienicki, choćby od strony tego, czego dokonali.

Włodkowic na soborze w Konstancji wygrał proces, w którym po przeciwnej stronie był Jan Falkenberg- Krzyżak, który napisał „Satyrę”- w tekście tym pada stwierdzenie, że najlepszy uczynek spełnia chrześcijanin, który zabije Władysława Jagiełłę i że wszyscy Polacy powinni być wymordowani. Powodem był zarzut herezji. Poza tym, że Włodkowic sprawę wygrał, to dokonał jeszcze jednej ważnej rzeczy- dowiódł prawa pogan do posiadania własnych państw i że dla chrześcijanina poganin również jest bliźnim. Sprawa była tak przełomowa, że pisma Włodkowica rozeszły się po wszystkich uniwersytetach europejskich, natomiast „Satyrę” Falkenberga kazano spalić za niezgodność z duchem chrześcijaństwa. Co więcej, z tych tekstów uczyli się wychowankowie uniwersytetu w Salamance, którzy bronili wolności Indian.

Pozostała trójka to inicjatorzy Konfederacji Warszawskiej, której akt był oficjalnym potwierdzeniem tolerancji religijnej na terenie Rzeczpospolitej (teoretycznie rozciągniętej również na niższe stany), którą potem zwalczał Zygmunt III. Sprawa niby odległa, ale akt jak zwykle bezprecedensowy w Europie (Edykt Nantejski nie szedł aż tak daleko- tu warto wspomnieć, że Konfederacja była w zasadzie odpowiedzią na wydarzenia nocy świętego Bartłomieja).

AMEN: No skoro już zaczynasz

santi
08.04.2005
18:56:28
To może Ja opowiem o Jakubie ze Żnina (z rodu Pałuków) – biskupie Włocławskim który jest uznawany za jednego z ojców ruchu egzekucji dóbr i praw polskiej szlachty. To dzięki niemu w Polsce mogła być zaczęta budowa demokratycznego (jak na tamte czasu) państwa z instytucją sejmu i ograniczeniem władzy króla.

wolność a odpowiedzialność

sojuz
08.04.2005
19:24:37
Jasne, że każdy ma wolność do wypowiadania co mu ślina na język przyniesie; mnie bardziej interesuje odpowiedzialność za to, co się mówi.

sojuz

santi
08.04.2005
19:32:05
Jest zasadnicza różnica jeśli chodzi o odpowiedzialność za to, co się mówi pomiędzy tymi którzy:

– mówią przez Internet schowany za swoimi nickami i hasłami (to nie przytyk do Ciebie)

– a Tymi którzy podpisują się osobiście imieniem i nazwiskiem – pojawia się w realu i zawsze można mu mordę obić (również w realu)

Także, jak masz odwagę bronić swoich to zapraszam do LE MADAME. A jeśli nie masz to… no cóż, nieobecni nie głosu nie mają.

mój kolega do mnie na GG:

wladimirowicz
08.04.2005
19:49:57
„większego debila od Ciebie nie widziałem i nie znałem …..
trzeba mieć pedalski tupet żeby taki opis sobie walnąć”

Dodam tylko, że mam opis:
„Jak otworzę lodówkę, to tam pewnie też będzie Papież :|”

hmmm…

Wlad

abramasia
08.04.2005
19:57:52
Masz tupet… :)

:OOOO

wladimirowicz
08.04.2005
20:02:54
Znowu ktoś powiedział żebym zmienił opis – no i zmieszał mnie z błotem… cóż… zmieniłem na:
„Reality cd – Dziś każdy Polak to szczerzący zęby na ateistów grażdanin”

…bo tak to zaczynam odbierać…

4 osoby

wladimirowicz
08.04.2005
20:04:48
Do tej pory naliczyłem 4 osoby (ze mną włącznie), które podzielają moja zdanie (przynajmniej w większości poglądów), na temat medialnej papki-papieskiej. Moja siorka, kicek i diabelek :) ehhh

„Mało nas, mało nas, do pieczenia chleba… „ :) :P

wku**wiony jestem

wladimirowicz
08.04.2005
20:11:13
Bo nawet moi najgłupsi znajomi, których IQ nie przekracza zapewne 80, pouczają mnie, że nierozsądnie (eufemizm) postępuję.

A za przeproszeniem odpie**olcieżsię ode mnie – ja Was nie pouczam i nie mówię, że Wasze opisy mnie wku***

W chwili słabości (takich jaką jest śmierć Papieża), u moich znajomych pojawia się atawistyczna chęć nawracania „za wszelką cenę”.

Archiwizacja 2025.04.08

Read Full Post »

Sobotni urobek Hydeparku to osiemdziesiąt cztery wpisy. Niektórzy mimo wszystko próbują żyć normalnie, nie rezygnować z pedalstwa i nie poddawać zbiorowej psychozie. Ale to trudne. Umieranie papieża kładzie się gęstym cieniem na całą Polskę.

Znów nie mam umiaru i wybieram/zostawiam za dużo, więc dla większej wygody czytania dziele sobotnie wypisy na dwie części.

Wydarzyło się w Polsce i na świecie:

  • Prezydent stolicy Lech Kaczyński zaapelował do ośrodków kultury i rozrywki o zawieszenie imprez. W oświadczeniu prezydenta czytamy: „Polska i Warszawa przeżywa dni skupienia i smutku. Ciężka choroba papieża skłania do refleksji i modlitwy. Myślę, że nasza godność i przywiązanie do Jana Pawła II nakazuje przyjęcie takiego rozwiązania”. Na apel odpowiedziała już m.in Opera Narodowa.
  • Młodzi ludzie wysyłają sobie SMS-y, tzw. łańcuszki zapraszające do wspólnej modlitwy i zapalenia świecy w oknie. Oto treść jednego z nich: „Dziś o 21 będziemy się modlić za papieża, odmów 10-tkę różańca. Prześlij tego smsa 5 osobom niech wszyscy łączą się w modlitwie. NIE PRZERYWAJ TEGO ŁAŃCUSZKA”. Młodzież zgromadzona na Placu świętego Piotra skanduje Giovanni Paolo! i rytmicznie bije w dłonie, pragnąc powiadomić Jana Pawła II o swej obecności pod Pałacem Apostolskim.
  • Gdy oczy całego świata zwrócone są na umierającego papieża, kilka krajów stara się zepchnąć na margines wydarzeń, to co dzieje się w Watykanie. Chiny co prawda wyraziły niepokój o stan zdrowia złożonego ciężką chorobą papieża, jak również nadzieję, że wyzdrowieje, nie informują jednak szerzej swoich obywateli o stanie zdrowia Jana Pawła II. Wieści z Watykanu nie zajmują też pierwszych miejsc w sobotnich wydaniach białoruskich gazet.
  • Jan Paweł II zmarł o 21:37 czasu polskiego (19:37 UTC) w wieku 84 lat.
  • Prezydent Polski Aleksander Kwaśniewski ogłosił w Polsce żałobę narodową, która będzie trwała w dniach 3–8 kwietnia 2005.

TV

madi
02.04.2005
00:02:16
Co do stacji telewizyjnych…

Teraz to oni prześcigają się w informacjach, zależy im na dużej oglądalności.

Ciekawe, kto wygra konkurs na newsa… papież umarł.

Amen
02.04.2005
00:03:23
Ja myślę, że to wręcz ZADZIWIAJĄCE, że polskie media zupełnie olały to, że parlament Sudanu skrytykował dzisiaj rezolucję ONZ w sprawie Darfuru, że partia Mughabego Zanu-PF zdobyła 62 na 120 miejsc w wyborach, a także to, co powinno być w zasadzie informacją dnia, że Wolfowitz wyznaczył jako cel Banku Światowego osiągnięcie realnych rezultatów w kwestii Afryki.

Ja rozumiem, że papież umiera, ale on tak czy owak umrze – jak Miłosz, Kuroń, Niemen, jak wszyscy… – i ten cały bełkot który dziennikarze wygadują przy tej okazji przez te wszystkie godziny tylko umniejsza wagę samego zdarzenia (inflacja informacji), do punktu w którym to się staje wręcz karykaturalne. Ja nie jestem religiofobem, ale to co niektórzy wygadują jest po prostu śmieszne (nie mylić z zabawne), trąci walentynkowym sentymentalizmem.

„Papież to wszystko, papież to więcej niż matka, więcej niż ojciec”
„Jan Paweł II… No właśnie, teraz już chyba z 200% pewnością możemy mówić Jan Paweł Wielki, Jan Paweł Święty”
„dialog:
– No właśnie, chciałoby się zapytać: Który naród najgoręcej przyjmował Jana Pawła II w trakcie jego pielgrzymek? Czy to pytanie ma w ogóle sens?
– No tak, chyba rzeczywiście nie ma sensu. Oczywiście nikt nie reaguje tak żywiołowo jak Polacy”

Amen
02.04.2005
00:07:46
Przewidywany scenariusz:
– papież umrze;
– pochowają go na Skałce;
– już widzę Marsz Tolerancji odbywający się w kwietniu…

sojuz
02.04.2005
00:12:39
Trudno ważyć informacje i zasługi; niewątpliwie śmierć głowy jednego z największych (największego?) kościoła jest wydarzeniem ważnym i poruszającym wyobraźnię; to nie jest tylko spisek polskich mediów; to wydarzenie interesuje ludzi na całym świecie; a telewizja nie jest jedynym źródłem informacji i o wszystkich innych ważnych informacjach można było przeczytać w prasie lub w necie; telewizja ostatnio bardziej kieruje się prawami medialności niż obiektywnej wagi informacji (jeśli coś takiego w ogóle istnieje)

medre
02.04.2005
00:14:03
Madi, błądzisz… śmierć nie jest wcale czymś najlepszym co może spotkać człowieka i bynajmniej nie uważają tak chrześcijanie. Wręcz przeciwnie – to życie jest łaską.

medre

madi
02.04.2005
00:22:42
Życie jest laską, zgadza się, to coś cudownego i niepowtarzalnego, ale co jest lepszego od życia przy Ojcu? Co jest lepszego od bycia w pobliżu czystej miłości i ciepła? Nic, nawet życie! I dla mnie osoba, która uważa śmierć za tragedię, to osoba o strasznie słabej wierze, to zagubiona owieczka, która nie odnalazła jeszcze swojej drogi. Bo naturalna śmierć, to narzędzie do bycia z Bogiem, to nic złego. To ludzie w średniowieczu uważali śmierć za czyste zło i upodabniali je do kościotrupa z kosą, niosącego trwogę. ale dla osoby wierzącej, która kocha Boga, śmierć, to chwila, gdy spełniają się jej marzenia o byciu z Miłością!

Tak to widzę.

medre
02.04.2005
00:35:30
Mylisz się – właśnie w średniowieczu wiele sekt miało tendencje do takiego upraszczania tego problemu jak ty to robisz. Takie spojrzenie przypomina mi herezje katarów z ich dążeniem do wymarcia ludzkości wychodząc z założenia iż istotą świata jest grzech. Trochę jestem zbyt zmęczony by to dokładnie tłumaczyć, niemniej dokonujesz niedopuszczalnego uproszczenia. Dla chrześcijaninia odrzucenie łaski życia które otrzymał od Boga oznacza w istocie odrzucenie Boga.

medre

madi
02.04.2005
00:46:04
I właśnie tego się spodziewałem. Właśnie tej odpowiedzi… Ale przeczytaj mój tekst uważniej… i zobacz, że mowie o naturalnej śmierci. Nie o samobójstwie. O śmierci, która spotka każdego z nas, o tej, której sami nie zapoczątkowaliśmy. Mówię o śmierci, której najwidoczniej nie rozumiesz. Medre, ja nie mówię, żebyśmy wszyscy popełnili masowe samobójstwo po to, by być z Bogiem. Ja mówię, że naturalna śmierć, to nie cierpienie, to nie coś, czego powinniśmy się bać, ale to, co powinniśmy przyjmować z pokorą i ze spokojem… W wierze, że trafimy w ramiona Tego, Który kocha nas inaczej niż wszyscy inni.

Bo naturalna śmierć, to narzędzie do bycia z Bogiem… którą Bóg sam stworzyl.

Wojtyła się pogodził z tym faktem. Dlaczego? Bo nie dość, że kocha życie, to jeszcze bardziej kocha Boga i tej nauki nigdy nie zapomnę!

medre
02.04.2005
01:06:52
Madi przeczytałem uważnie… i też nie pisałem o samobójstwie. Herezja katarów nie polegała na dążeniu do popełnienia zbiorowego samobójstwa lecz raczej na odrzuceniu tego świata a więc odrzuceniu życia i uznaniu iż jedyne prawdziwe życie zaczyna się po śmierci.
Ostatni twój post bardziej mi się podoba niż poprzedni w którym m.in. napisałeś iż „dla osoby wierzącej która kocha Boga śmierć to chwila gdy spełniają się jej marzenia o byciu z Miłością” a wcześniej jeszcze wprost stwierdziłeś że śmierć jest lepsza od życia i że uznanie śmierci za tragedię to przejaw słabej wiary.
Co innego podchodzić do śmierci z pokorą i spokojem jako pewnym wyrokiem Boga – to nie wyklucza uznania jej za tragedię w wymiarze ludzkim. Celem życia nie jest śmierć ona jest tylko jego końcem.

medre

madi
02.04.2005
01:13:57
Nie potrafię chyba wyrażać swoich uczuć…

Sorry za brak ścisłości…

Amen
02.04.2005
02:46:27
Z cyklu cytaty z QaF:

Emmet w stroju Jacqueline Kennedy na spotkaniu republikańskiej senator popierającej LGBT:
„Oh my lord, honey, who dressed you? Morticia Adams?”.

Amen
02.04.2005
03:08:39
A jednak demokratyczna ta senator… nie ma to jak zasugerować się tłumaczeniem.

Dobranoc

Hebius
02.04.2005
03:59:17
Wracam w poniedziałek. Może do tego czasu trochę się tu uspokoi :x

sojuz
02.04.2005
06:47:32
Problem, co jest ważniejsze – czy „łaska życia” czy „radowanie się z powrotu na łono Boga” – jest charakterystyczny dla nauczania kościoła, tzn. kościół nie zajmuje jednoznacznego stanowiska, woli mówić językiem niedomówień, symboli, metafor, które jednoznacznie nie dają się zinterpretować, trochę tak jak osoby układające horoskopy (każdy może coś w nich wyczytać dla siebie w zależności od nastawienia); takie rozwiązanie jest w sumie bardzo wygodne, bo zgodnie z nim rację mają zarówno ci, którzy z życiem pożegnać się nie chcą, jak i ci, którzy twierdzą że przejście do Boga to sam cymes; rację mają i równocześnie jej nie mają ci którzy wzajemnie zarzucają sobie uproszczenia; mam wrażenie że na takich niedomówionych dualizmach sprzeczności opiera się cała wiara; bez nich nie mogłaby istnieć; przy czym wcale nie oceniam tego negatywnie; życia nie da się zamknąć w proste schematy i opisać bez odwoływania się do niedomówień i symboli

bry

wladimirowicz
02.04.2005
07:35:46
Bry
Dzień dzisiejszy jest chujowy – byłem wczoraj z Emilem umówiony – nie przyszedł – jestem dzisiaj – nie przyjdzie.

Niestety, ale daje sobie spokój z tym dzieckiem.
Nie warto :/

amen

wladimirowicz
02.04.2005
07:36:50
No…
…mi żaden blondasek nie odpowiada :P

sojuz

PiotrJasiewicz
02.04.2005
09:03:26
Teologia katolicka i szerzej chrześcijańska jest bardzo jasna. Śmierć, cierpienie jest skutkiem grzechu człowieka (grzechu pierworodnego), konsekwencją odwrócenia się od Boga. Ludzie zostali stworzeni na obraz Najwyższego jako istoty między innymi nieśmiertelne. Misja Chrystusa polegała na przywróceniu ludzkości drogi powrotnej, dlatego tak istotna i centralna jest wiara w jego zmartwychwstanie. Wszyscy chrześcijanie oczekują końca tego świata, nadejścia Królestwa Bożego, powszechnego zmartwychwstania wszystkich ludzi. Życie w jego obecnej formie jest tragiczną karykaturą tego do czego człowiek został stworzony. Oczywiście przez 2000 lat narodziły się różne odcienie podejścia do tego problemu. Jednak złożenie że cierpienie i śmierć to pomysł szatana, wpleciony w jego nienawistną intrygę, mający na celu zniszczenie tego co stworzył Bóg jest jak najbardziej aktualne. Dodam że jestem osobą niewierzącą.

weberek

wladimirowicz
02.04.2005
09:51:01
Pamiętasz jak rozmawialiśmy o statystyce? – hmmm…

Na moje nieszczęście – wszystko jest zgodnie ze statystyką :/

Bry :)

Hebius
02.04.2005
10:26:00
Tylko bez zacietrzewienia proszę mi tu :) Żebym po powrocie z weekendu nie stwierdził, że ktoś na znak protestu i niezgody na czyjąś hydeparkową wypowiedź wykasował swoje konto na Gejowie :P

BTW: Medre by się nadawał na wyznawcę Ojca Dyrektora. Jak już przejrzy na oczy i uzna, że homoseksualizm to aberracja z której można wyjść na drodze jakiejś terapii. Tak sobie pomyślałem w nocy – facet byłby jak raz na polskiego Richard Cohena*

_____
* Richard Cohen – amerykański psychoterapeuta, a zarazem autor znanej książki „Wyjść na prostą. Rozumienie i uzdrawianie homoseksualizmu”.

Sojuz

Hebius
02.04.2005
10:30:01
Mam więcej piosenek Zarah Leander – właśnie dostałem przesyłkę z płytami. Jest dużo tego i z chęcią się podzielę radością słuchania :P 8-)

BTW: Rano odciąłem kawałek fikusa na sadzonkę :) Jeśli jesteś nadal zainteresowany – trzymaj kciuki za dobre ukorzenienie się :P

wladi

madi
02.04.2005
10:33:44
Trzymaj się, miśku… za bardzo się angażujesz, a Emil najwidoczniej tego nie dostrzega i leje na to wszystko ciepłym moczem.

proste odp na trudne pytania

sojuz
02.04.2005
10:50:10
@Piotr Jasiewicz

Wszystko jest proste i jasne dla ludzi o ograniczonych horyzontach; im człowiek ma szersze horyzonty tym bardziej wszystko staje się zasupłane, niewyraźne i niejednoznaczne; im mniej ktoś wie, tym bardziej ma klarowne odpowiedzi na wszystko

@hebius

Zapomniałem już o tym fikusie ale chętnie go ukorzenię.

A teraz idę się przespać.

madi

wladimirowicz
02.04.2005
11:03:06
gorącym :(

Wladi

abramasia
02.04.2005
11:14:04
Biedaku! Nie schizuj tak, nie warto! Pozdrawiam ciepło :) :) :)

medre
02.04.2005
12:36:38
Hebius – to twoja wypowiedź jest totalną aberracją i w dodatku jest przejawem ogromnego fałszu – z jednej strony apelujesz o brak zacietrzewienia a z drugiej strony aż tryskasz takim zacietrzewieniem…
Jeżeli wydaje się ci że wyrażanie szacunku dla osoby papieża i sprzeciw wobec drwin z jego śmierci a także wyrażenie przekonania że życie jest łaska Boga której nie należy odrzucać to przejaw uwielbienia dla Rydzyka to powinieneś się poważnie zastanowić nad swoją logiką.
Nie będę w tym miejscu (co już wielokrotnie napisałem) wyjawiał swoich poglądów teologicznych, bo widzę że wiele osób tutaj nie ma w tym zakresie podstawowych wiadomości (nie odnosi się to do wszystkich). Powiem tylko że Radio Maryja to radio dla mnie heretyckie.
Właściwie to nie powinienem tego pisać bo i tak to opacznie zrozumiecie ale przez hebiusa czy amena przemawia szatan. Tak, tak teraz zróbcie ze mnie inkwizytora… A potem zastanówcie się czym jest piekło i czym (a nie kim) jest szatan. Otóż powiem tylko tyle że żaden człowiek nie może zostać potępiony jeżeli sam nie dokona takiego wyboru. Szatan to nie diabeł z rogami kłujący widłami tylko zło, cierpienie, złość i frustracja.
Męka piekielna polega na braku możliwości obcowania z Bogiem, tylko na tym i aż na tym…

medre

krzytom
02.04.2005
13:02:41
Druga część Twojej wypowiedzi traktuję jeszcze jako żart primaaprillisowy.

Co do pierwszej napiszę tylko tyle: fajnie, że uważasz Radio Ma ryja za radio heteryckie. W takim razie najwyższy czas wyciągnąć z tego wnioski i pójść dalej! Np. zastanowić się dlaczego J.P.2 nigdy nie zajął jasnego stanowiska wobec tego radia, dlaczego przyjmował jego twórce u siebie i dawał błogosławieństwo itp. Odpowiedzi powinny być inspirujące 8-)

Archiwizacja 2025.04.02

Read Full Post »

Trzecim istotniejszym z poruszanych w ten wtorek na HP tematów (obok Ostrołęki i oglądania TVN-u) była sprawa ewentualnej wojenki z niesławnej pamięci portalem GayLife¹, wojenki sprowokowanej tym, że Antarex zablokował tamtejsze konta między innymi dla Tauro i Ojcu Dyrektorowi Gejowa (Rafikowi)².

Dzień dobry….

Leno
08.02.2005
17:04:59

Trochie mnie tu nie było ale nic mi na głowę nie spadło czyli świat się nie zawalił :D

Nadrabiałem zaległości na HP a w szczególności w czytaniu limeryków :D I natrafiłem na jeden bardzo ciekawy :P A mianowicie jest tam wzmianka, że niejaki sojuz pochodzi z miasta Ostrołęka. Jeżeli to co napisano jest prawdą to oznaczałoby to, że sojuz jest moim… hiehiehie… ziomalem (słowo podobno bardzo trędy – jak lans to lans :D :D :P ). z tych okolic pochodzi część mojej rodzinki)

W związku z tym mam pytanie :) Czy sojuz zamieszkiwał tę część Ostrołęki z KUPCEM i nadajnikiem radiowym (dla wtajemniczonych) :D czy też może okolice CELULOZY (ach co za aromat :D :D ). Oczywiście tylko sojuz zna odpowiedź i jak będzie chciał to odpowie :D

Pozdrawiam i całuje gorąco wszystkich HP-ciaków :)
Czekam na odpowiedź :)
Może jeszcze coś napiszę :)
Ale później :)

SAJONARA :D

Walpurg
08.02.2005
17:27:44
To Lenuś też jest w Warszawie z importu? :D

sojuz
08.02.2005
18:55:20
taaaaa widzę że niedługo padnie tu jeszcze moje imię i nazwisko, imię ojca i wyuczony zawód oraz czy figuruję na liście Wildsteina

tvn-owski shit

sojuz
08.02.2005
19:34:45
jezu jakie te Fakty na TVN są prymitywne, kłamliwe i nieprofesjonalne; mówią że za komuny była manipulacja informacją a teraz to k…. sączy się sama prawda z prywatnych kanałów :ironia: Jak widzę te tvn-owskie gęby prezenterów podające zmanipulowane informacje z miną taką jakby podawali objawienie według świętej Matyldy to mam ochotę walnąć telewizorem o ścianę

hehehe….

Leno
08.02.2005
19:47:20
Nie liczyłem na odpowiedź. Tak jak się spodziewałem sojuzku :D Zawsze tajemniczy Może przy okazji jak się spotkamy….. :) :)

Walpuś – nie – nie jestem z importu :D :P Jak już napisałem moja mama pochodzi z tamtych stron. A ja miałem tam dziadków a teraz mam działeczkę i każdego roku wizytuję Ostrołękę (szczególnie upodobałem sobie Zakład Energetyczny i Geodetów – (a to zdziercy :x :x :) )

Czasem o poranku, gdy nad polami unosi się mgła w powietrzu czuć zapach wyziewów ostrołęckiej Celulozy :D :D – po prostu Channel 5. :D :D :D
A ta wilgoć w powietrzu…..
Szczególnie wyczuwalna gdy wychodzi się na taras prawie nago…..

Napisałem :)
Może napiszę :)

ALOHA :D

Leno
08.02.2005
19:54:22
hmmm….

sojuz – za młody jesteś na Listę Wildsteina :D

….a ktoś rzekł – A Wildstein nie był młody????

…..ktoś inny opowiedział – NIE!!!! :D :D :D

Jeszcze raz napisałem :)
Przepraszam :D
AUF WIDERZEJEN :D

Ps: Na taki zaszczyt trzeba sobie zasłużyć :D :D (Lista Wildstaina)

Sojuz

Hebius
08.02.2005
21:26:50
Nie wiedziałem, że zdradzam jakąś szczególną tajemnicę :o :oops: Dobrze, ze nie jestem Japończykiem, bo czułbym się teraz w obowiązku popełnić seppuku :oops:

sojuz, tvn

wladimirowicz
08.02.2005
21:42:54
po raz kolejny cieszę się (a nawet jestem dumny), że nie mam tvn u 8-)

hehe – a w ogóle ludzie dziwnie na mnie reagowali w szkole jak mówili –

„- nie wiesz co to Miriam?? – Na TeVaueNie leci – OBOJNIAK!”
– w tym momencie doszedłem do niekłamliwego wniosku, ze w Naszym Kraju bardzo potrzebna jest edukacja seksualna, gdyż dorośli ludzie nie znają różnicy między obojniakiem a transseksualist(k)ą.

Wladimirowicz

Hebius
08.02.2005
22:16:22
A ja mam TVN i kupę innych programów na kablówce – i prawie w ogóle TV nie oglądam.

@LENIU

sojuz
08.02.2005
23:04:07
OCH LENIU LENIU CMOKASKI GORACE

@HEBIUS

sojuz
08.02.2005
23:05:31
TO NIESAMOWITY PRZYPADEK Z TYM SEPUKU BO OSTATNIO SPOTKALEM SIE Z TAKIM WPISEM ZE STUDENCI ARCHEOLOGII CZY JAKIEJS INNEJ ETNOLOGIII POWINNI POPOELNIC ZBIOROWE SEPUKU

@ wLADI

sojuz
08.02.2005
23:07:18
CIESZE SIE NIEZMIERNIE ZE NIE OGLADASZ tvn JEDYNY ROZSADNY CZOWIEK !

Sojuz

Hebius
08.02.2005
23:26:46
Przepraszam – co to za powód do chwały – nie oglądać, bo się nie ma? :o

Czy powinienem być dumny z tego, że ani razu nie uderzyłem żony, nawet na nią nie krzyknąłem i nie bijam swoich dzieci? :P

wladi sojuzinski

madi
08.02.2005
23:31:07
jak to dobrze, że nie ogląda tefałenu? czasami bardzo fajne tam lecą filmy! o Kazi nie wspomnę już, ani o tych negocjacjach w sprawie emisji QAFu, ale pewnie to nie dojdzie do skutku, bo TVN spadł by w sondażach. :( :/

____________
¹ Gay Clubbing Portal Gaylife – Gaylife.pl, polski gejowski portal clubbingowy działający w latach 2004-2011, do czasu wyjazdu właściciela Jacka Adlera (Antarex) z Polski.
² O czym teraz jedynie napomykam, bo być może temat się rozwinął 9 lutego na tyle, że pojawi się w Wypisach.

UUU wojna na GL:

rafik
08.02.2005
23:13:20
Nie wiem dlaczego ale w dniu dzisiejszym napotkałem komunikat o blokadzie konta na GL. Oczywiście nic sobie z tego nie zrobiłem bo 20 sek zajęła mi zmiana IP, ale ciekaw jestem czym antarexowi nadepnąłem na odcisk, chyba pora rozpocząć wojnę zatem

rafik

madi
08.02.2005
23:33:03
wiesz… ja Cię quocham… bardzo bardzo, ale nie róbta do cholery żadnych wojen! po co to komu? pamiętaj, że każdy konflikt najpierw trzeba rozwiązać na drodze dyplomatycznej, spokojnie, pogadać… bez nerwów nawet jeśli jedna strona nie wykazuje chęci do negocjacji.

Archiwizacja 2025.02.08

Read Full Post »

Zaprojektuj witrynę taką jak ta za pomocą WordPress.com
Rozpocznij